1402-07-12 03:22
871
0
86746
معراجی‌های گلستان؛

باران بدرقه!

خواهر شهید «ممشلی» می‌گوید: «روزی که برادرم جبهه اعزام شد هوا بارانی بود، لحظه آخر رو به من کرد و گفت: هنگامیکه برمی‌گردم هوا بارانی است.»

به گزارش گلستان ما، شهید حسینعلی ممشلی، دهم فروردین ۱۳۴۹ در روستای جنگلده بالا از توابع شهرستان مینودشت به دنیا آمد. پدرش محمد، کشاورز بود و مادرش خیرالنساء نام داشت. دانش آموز چهارم متوسطه بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست و چهارم اسفند ۱۳۶۵ با سمت کمک آر پی جی زن در شلمچه به شهادت رسید. پیکر وی مدت‌ها در منطقه بر جا ماند و پس از تفحص، در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

باران بدرقه! روایتی از معصومه ممشلی خواهر شهید

روزی که حسینعلی به جبهه اعزام می شد، هوا بسیار سرد و بارانی بود. شدت باران، بالا آمدن آب چهار رودخانه مسیر روستا تا شهر و خاکی بودن جاده، حرکت ماشین ها را به سمت شهر، غیر ممکن کرده بود.
من و حسینعلی همانند مسافران دیگر سوار تریلی تراکتور شدیم؛ حرکت تراکتور بسیار کند بود و حسینعلی بسیار اضطراب داشت که مبادا از اعزام نیروها عقب بماند.

به هر حال با زحمت فراوان خود را به محل اعزام رساند و مقدمات اعزامش را فراهم نمود، با چهره خندان از همه فامیل ها و دوستان خداحافظی کرد و به من گفت: شاید روز برگشتنم همین طور بارندگی باشد و به وسیله تراکتور برگردم.

در سال ۱۳۷۳ وقتی به خانواده ما خبر دادند که پیکر شهید حسینعلی را با پنج هزار شهید دیگر می آورند، روز تشییع جنازه شهید درست همانند روز اعزامش بسیار سرد و بارانی بود و اندکی هم برف می‌بارید.

انتهای پیام

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.